home

Wednesday, November 14, 2012


They say it takes the average couple 8 seconds to decided whether not a house is "the one." I think Grahm and I are more like 3.5 second-ers. Scrolling through houses online was easy peasy; I nixed gobs and gobs of homes. Blinding neon tile? Nope. Linoleum? Gross. Washer in the kitchen? Heck no, techno. I was kinda like King Henry VIII with his unfortunate wives, "Off with its head!" (What?)

You can't really blame me though. I mean, the pictures people put online in hopes of selling their homes are absolutely ridiculous. Poor quality, unmade beds, dirty bathrooms, deer heads everywhere, and babies in the corner of the shot. ("Nobody puts Baby in a corner!") You ain't gonna sell your house like that, people . . . especially to this Picky Phyllis.

This process has been incredibly frustrating, but fun. At times, I thought we were searching for a magical unicorn that could poop chocolate and play the ukelele. Finding a home in our budget that didn't look like an out-dated troll cave seemed impossible.

After our foundation fiasco and boo-coos of tears, I was sure we weren't going to find anything we liked as much. But then we found this one... and we love it one million times more than the first house. It's more beautiful than we could ever have imagined for our first home. Bay windows. Hardwood floors. Crown molding. And the best part? The inspections this time were clean as a whistle, a huge answer to prayer.

We are incredibly blessed to have each other and so thankful to serve a Sorvereign Lord who provides for His children. In exactly four weeks, the Roaches will be home (the people, not the bug... fingers crossed).

60 comments:

C said...

Your house is beautiful. Congratulations! My husband I just bought a home last month and it has been a super stressful and yet so rewarding experience! I wish you all the best and can't wait to see pictures of the inside! xo C

Jenna said...

Congrats to y'all!!! The house is BEAUTIFUL! I am thinking that you need to do a video tour when you get all settled in! Just sayin'! Have a great day girlfrand!

Married...with a Pup said...

Yay!!! Congratulations. So so exciting. Your home is beautiful!

SouthernGrlGets Fit said...

It's beautiful! So happy for you guys. I remember all the excitement that came with our first home. We've now been here a year and a half and have never had any doubt that it was the right decision. I know you guys will be very happy! Can't wait to see what it looks like on the inside once you are all settled in :)

J and A said...

You seriously crack me up. CONGRATS!!!! It's beautiful! Can't wait to hear all about it!!!

Katie said...

that house is beautiful!! congratulations!!

Nagehan said...

What a beautiful home! Love the facade and I'm sure the interior is just as amazing!

Kristina from Everything Changes said...

Congratulatons little Roaches! :)) I hope your life there is full of happiness, lovely decor, and only human Roaches. :) Well, and their other human friends. ;))

Elle Noel said...

Congratulations! My husband and I are searching right now, it's nice to know finding the perfect place is possible!

Stormy said...

Holy gorgeous house! Congrats girl!

Holly said...

YAY!! Gorgeous house :) Congrats!!!

Laurie said...

the house is GORGEOUS! so glad you finally found THE ONE! congrats!

Melissa Knott said...

It's BEAUTIFUL! Congratulations!!

Carlie said...

Beautiful! Congrats!

Ashley said...

Looks awesome!!! Congrats!!! Your patience has paid off!!! Happy packing!!

Cindii said...

OMG congrats on your new home! Can't wait to see pictures and see how you decorate!

A Nerd and A Free Spirit said...

Looks awesome! I wanna see inside pics! WOOHOO!


~Kathryn

Wifessionals said...

So precious!

I LOVE it (:

God always knows whats best...He knew He had an even better house waiting for you!!!

Kaitlyn

Amy said...

Congratulations!!
The house is absolutely STUNNING...and now i'm antsy to see the inside!!! :)

Jana said...

Exciting! Congratulations and good luck with moving. :)

Emily said...

It's gorgeous!! LOVE IT!

Katie Did What said...

OMG. I NEED TO MOVE TO TEXAS. That house in Cali would be like a million plus. Ridic. Anyway, I'm soooo excited for you guys!!! Yay for a new home! And what's more, a BEAUTIFUL new home!!! You'd best be posting a home tour, lady!

xo

k8te said...

ummm that house GORGEOUS! congrats to you! now comes the fun part....decorating!! :)

Nikki said...

Gorgeous!!!!

Kaity said...

Holy moly, that's a beautiful home! Congratulations to you both!!!

Liz Brown said...

A mansion! You're moving into a mansion!

Ragan said...

this is beautiful! congratulations!

Karla said...

Congratulations.. this is an amazingly beautiful home! Fingers crossed for no actual roaches! So happy for you both!! =) I may or may not have gotten all giggly and excited reading this!! Such huge news! =)

-Karla @ forever newly wedded

Lauren said...

So happy for you!! I hope you know what a joy reading your blog is. Today was a TERRIBLE day, but reading your blog made me crack a smile!!!

Lauren H. Edmondson said...

what a beautiful home and an exciting time for ya'll! My husband and I just recently moved as well and it has been so fun (hectic, but fun). Congrats!

Jodi said...

Its beautiful! Congrats. Can't wait to see how you decorate each room!

julia rose. said...

Oh my goodness this is amazing!! I am so incredibly happy for the two of you! And our Lord really does provide for His children! He had this house waiting for you :) Congrats again!!

Mish Lovin' Life said...

Yay! Congrats on the beautiful home :)

Ashtinasellers said...

How exciting! We just started shopping last night, and I Can see where it gets frustrating! I can't wait until we step into that 8 seconds.. Congrats.

gotnowheretogo.blogspot.com

Taylor @ Goings on in Texas said...

Lots of prayers for this next adventure/journey! :) I love home ownership!! Happy Dance!!

Helene said...

omg!!!!!!!!!!!!!!!! this is seriously gorgeous!! I am so thrilled for you! and I see you live in San antonio, Im a dallas girl!

Kara said...

Wow, I'd say you two are incredibly fortunate to find such a beautiful home (within your budget, no less!) to settle into together. I'm sure you have visions of decor dancing through your head at night! Congratulations, Roaches!

Jordan said...

God works in mysterious ways and this is definitely a prime example! I just knew y'all would come across something better after that last mess. Congratulations!!

birdie to be said...

Congrats! What a beautiful home!!!

Allison said...

Yay!! Your new house looks amazing Jena! Your patience and pickiness has found you your "Mr. Right!" (or is it a she?) Haha.

Kristen Danielle said...

PERFECT!!!! I Love it!!! :) Congrats!!

Nicole said...

See, HE answers prayers :) There was a reason the first one didn't work out-so you could find this BEAUTIFUL home! It is absolutely stunning!

funsizetessa said...

That home is insanely beautiful! I would feel lucky to live in a home like that when I'm an older woman! Haha seems impossible right now, stuck at the in laws!

Lauren said...

it's beautiful...can't wait to see the inside! congrats!

Angie said...

That looks like a perfect home! It's absolutely beautiful. Congrats to you all!

Ashley @ its the little things said...

Congrats!! So exciting!! I can't wait to finally have "Our" home!!

lori said...

such a gorgeous home! congrats!!!

Kelley Gilster said...

ahhh it's perfect!! Congrats to you guys :) that brick is killing me, just love it

CoastWithMe said...

Dear friend,

I AM SOOO HAPPY FOR YOU!!!!! WHAT A BEAUTIFUL HOME!!! CONGRATULATIONS:)))! HOPE ESCROW GOES SMOOTHLY AND CLOSES QUICKLY SO YOU GUYS CAN MOVE INTO YOUR NEW HOME:)))!!!!!!! BTW I LOVED THIS LINE "Magical unicorn that could poop chocolate and play the ukelele." I'll use it next time I'm trying to sell a house! LMAO YOU ARE HILARIOUS!!!!!

Love and Such said...

I saw your picture on instagram and was so excited for this blog post! ESPECIALLY after reading your post about the foundation on the last house!

SOO HAPPY FOR YOU!!
It's darling!

Denise Lopatka said...

oh my goodness stop. this house is BEAUTIFUL! love it and am so happy for yall!!! My hubby and I are house hunting and it is HARD. we are discouraged. but this gives me hope.

also - would you want to swap buttons?

Katie said...

Congratulations!! It's beautiful!! :)

Ashley said...

GORGEOUS!!! Congratulations!!

Cheyla Marie said...

It's beautiful! Congrats!

Kelsey Eaton said...

Hurray! What a beautiful home!

Kate said...

Congrats! I'm glad you love it! Enjoy the stressful closing process and th hand cramp when signing the stack of papers ... True signs of homeownership that are worth it!!

Lauren said...

That's such a beautiful house! Congratulations! That is so exciting that you are buying your first home! :)

Lauren
http://laurensweetnothings.blogspot.com/

Pam Mower said...

Congratulations! The house is beautiful, I am so happy for ya'll :) xox

Kristin said...

Oh my goodness! I just found your blog, and have been laughing my head off for the last hour!!! Where have you been all my life?? Beautiful new house by the way - can't wait to see the interior, and how you decorate it! Anyway, just wanted to say "hi" since I was a first time reader. Hope you're having a wonderful weekend, and it was delightful to meet you!

Mrs. Pancakes said...

such a beautiful home....congrats lady!